So I've been looking at some of the left-over Cayman GTS models throughout the US. I found one equipped almost ideally for me (silver, PTV, etc.) I was about to pull the trigger but then started reading Auto Motor und Sport's supertest of the 718S. Aside from the amazing Nordschleife time (which I couldn't care less about), they say some rather unflattering things about the handling of the 981 series, including the Boxster Spyder (they do except the GT4 from the criticism). So that gave me pause. Here are a couple of paragraphs; the first one about some nervousness in the rear end (though not inadequate), and a hectic tendency to not track or wander:
"Auch der direkte Cayman-S-Vorgänger des 718 zeigte im Grenzbereich ein bisweilen nervöses, wenn auch nicht unspaßiges Fahrverhalten. Der 981c punktete zwar mit direktem Einlenkverhalten, reagierte auf Lastwechsel jedoch mit einem etwas zu hektischen Eigenlenkverhalten."
By comparison, the 718 is a different animal ("unrecognizable" compared to the 981 in a particular spot of the Nordschleife), with no trace of that hectic behavior:
"Hatzenbach, der Porsche 718 Cayman S ist nicht wiederzuerkennen. Die Wechselkurven nimmt er unaufgeregt und folgt präzise der Linie, die ihm sein Lenker vorgibt. Hektik im Heck? Nicht die Spur."
Now I'm facing a dilemma: more pleasant sounding motor, or better handling (not to mention power). Too much knowledge can be a bad thing... Hopefully someone will buy that Cayman GTS while I dither over the decision...