fritz:
pmarkow:
fritz:
pmarkow:

just to reconfirm, the oil level warning did not come back on after driving 50km today. 

peter

Throt has now confirmed that the 991 still has a graduated oil level display, as earlier 911s had.

What did your display show when oil level warning light came on? 

it was on min, after the 'correct' checking procedure. i believe my real oil usage is now (after 4300 km) about 0.25 to 0.5 liter/1000km. the reason for the recurrent oil level warning from three days ago was certainly connected to the lid. 

btw, here is the official answer from PAG (sorry guys, in german) after my PZ raised a ticket:

Technische Info über den GT3 (991) Motor" 
der Ölverbrauch kann bis zu 0,8 L/100km betragen 
unter normalen Bedingungen (ohne Renn- oder Rundstreckenbetrieb). 
Hierbei ist zu berücksichtigen, dass Neufahrzeuge, speziell der GT3 (RS), innerhalb der ersten 10.000 km (6.200 mls) bzw. in der Einlaufphase des Motors mehr Öl verbrauchen als Fahrzeuge mit bereits eingelaufenen Motoren, da sich die Komponenten “einreiben” (selbst bei modern gefertigten Motoren). Nach 10.000 km (6.200 mls) sollte sich der Ölverbrauch auf einem niedrigeren Niveau einpendeln.

well, i did nor top up the engine oil in my F458 for 28K km....

peter

For the 997 generation the drivers' manual contained the proviso that oil consumption could go up to 1.5l/1000km before it was considered to be abnormally high.  I'm surprised that the acceptable level of oil consumption for the 991 GT3RS has been upped by a factor of over 5  

i believe it is a typo. the service manager talked to me of 0.8l/1000km.